Reklamačný poriadok
obchodnej spoločnosti naturegio s.r.o.,
so sídlom Na Folimance 2155/15, Praha 120 00, Česká republika
identifikačné číslo: 17837723
zapísané v Obchodnom registri na Mestskom súde v Prahe, oddiel C, vložka 377589
na predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na adrese naturbutik.sk.
1. ÚVODNÁ ČASŤ
1.1. Tento reklamačný poriadok platí pre tovar dodávaný spoločnosťou naturegio s.r.o., so sídlom Na Folimance 2155/15, 120 00 Praha, IČO: 17837723, zapísaný v Obchodnom registri na Mestskom súde v Prahe, oddiel C, vložka 377589, (ďalej len „naturegio s.r.o.“ a/alebo „naturbutík“ a/alebo tiež „my“).
1.2. Tento reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len "VOP") spoločnosti naturegio s.r.o. pre internetový obchod dostupný na naturbutik.sk.
1.3. Reklamačný poriadok je určený iba pre zákazníka spotrebiteľa. Zákazníkom, ktorý je spotrebiteľ, sa rozumie každý človek (fyzická osoba), ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára s nami zmluvu, alebo s nami inak jedná (ďalej len tiež len „spotrebiteľ“).
1.4. Reklamačný poriadok spoločnosti naturegio s.r.o. sa použije na úpravu práv a povinností pri uplatňovaní práv z chybného plnenia pri predaji tovaru medzi nami ako predávajúcim a zákazníkom ako kupujúcim (ďalej len „zákazník“ alebo tiež „vy“), vrátane práv z prípadnej zmluvnej záruky. Reklamačný poriadok ďalej informuje spotrebiteľa o podmienkach, spôsobe a možnostiach uplatnenia reklamácie vadného či inak poškodeného tovaru. Práva a povinnosti strán sú v súlade so zákonom č. 89/2012 Zb. občiansky zákonník (ďalej len "občiansky zákonník") a zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov. Pre prípad, že sa jedná o práva zo zmluvnej záruky, riadia sa vzniknuté vzťahy konkrétnymi záručnými podmienkami.
2. V AKÝCH PRÍPADOCH MÁME ZODPOVEDNOSŤ ZA CHYBU TOVARU
2.1. Zodpovedáme zákazníkovi, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä odpovedáme zákazníkovi, že v čase, keď tovar prevzal,
2.1.1. má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, také vlastnosti, ktoré sme my, alebo výrobca popísali alebo ktoré zákazník očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nami či výrobcom vykonávané,
2.1.2. sa tovar hodí na účel, ktorý na jej použitie uvádzame alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
2.1.3. tovar zodpovedá akosťou alebo vykonaním dohodnutej strany, alebo vykonaniu dohodnutej vzorky alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
2.1.4. je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti,
2.1.5. tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
2.2. Pokiaľ sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia tovaru, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí, ak nepreukážeme opak.
3. V AKÝCH PRÍPADOCH NAOPAK NEMÁME ZODPOVEDNOSŤ ZA VADU TOVARU, TEDA V AKÝCH PRÍPADOCH NÁM NEMÔŽETE TOVAR VRÁTIŤ
3.1. Neodpovídáme zákazníkovi za vady v těchto případech:
3.1.1. ak je vada na tovar v čase prevzatia a pre takú vadu je dojednaná zľava z kúpnej ceny,
3.1.2. vada vznikla na tovare opotrebením spôsobeným obvyklým užívaním, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru,
3.1.3. je spôsobená zákazníkom a vznikla nesprávnym používaním, skladovaním, nesprávnou údržbou, zásahom zákazníka či mechanickým poškodením, to všetko v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, inými vplyvmi prostredia a je takto priamo nami alebo výrobcom určené (spravidla na etikete tovaru) , alebo to vyplýva z právnych predpisov,
3.1.4. tovar, ktorý bol zákazníkom upravený a ak vznikla vada v dôsledku tejto úpravy,
3.1.5. používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené, alebo vyplýva z právnych predpisov,
3.1.6. chyba vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti mimo náš vplyv (napr. živelná udalosť).
3.2. Kedy nám najmä nemôžete tovar vrátiť:
3.2.1. balené potraviny, ktoré nie je možné z hygienických dôvodov znovu použiť alebo pri už použitom tovare (napr. ak poškodí zákazník ochranný obal tovaru alebo ak poruší bezpečnostný uzáver alebo ak môže dôjsť k inej kontaminácii tovaru);
3.2.2. iný tovar, kde je tovar vybavený hygienickým či iným utesneným obalom a z hygienických či zdravotných dôvodov ho nie je možné vracať (napr. ak bude kefka vybratá z hygienického, utesneného obalu);
3.2.3. pokiaľ bol nami dodaný tovar nenávratne zmiešaný s iným tovarom;
3.2.4. tovar, ktorý bol upravený podľa vášho priania;
3.3. Máme záujem na dodržiavaní platných hygienických noriem. Môže nastať situácia, kedy nám budete chcieť vrátiť tovar (odstúpiť od kúpnej zmluvy), ktorý bol z Vašej strany už rozbalený alebo bol porušený hygienický alebo utesnený obal a tovar už nemožno znova použiť (nebude sa jednať o prípady, kedy Vám dorazil tovar napr. poškodené počas prepravy). Súhlasíte, že sme v týchto prípadoch (kedy nám dorazí späť napr. tovar vybratý z hygienického obalu alebo balené potraviny s poškodeným ochranným obalom tak, že tovar nemožno znova použiť) oprávnení odmietnuť vrátený tovar a na Vaše náklady Vám ho poslať späť. Ak to nebude možné (napr. z hygienických dôvodov alebo z dôvodu porušenia ochranného obalu), sme oprávnení tovar bezodkladne zlikvidovať.
4. PRÁVA A POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA SÚVISIACE S PREVZATÍM TOVARU
4.1. Zákazník je povinný tovar pri jeho prevzatí skontrolovať a presvedčiť sa o jeho vlastnostiach (najmä či zákazník dostal správny druh tovaru, či má tovar dohodnutú akosť, či tovar vo svojom balení obsahuje všetko, čo obsahovať má).
4.2. Zákazníkovi neprislúcha práva z vadného plnenia, pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú musel s vynaložením obvyklej pozornosti spoznať už pri uzavretí kúpnej zmluvy alebo, pokiaľ je tovar odovzdaný neskôr ako pri uzavretí kúpnej zmluvy, potom priamo pri jeho prevzatí. Právo z chybného plnenia zákazníkovi taktiež nepatrí, pokiaľ zákazník pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má vadu, alebo ak zákazník vadu sám spôsobil.
5. AK BOL TOVAR POŠKODENÝ POČAS PREPRAVY
5.1. Pri prevzatí zásielky od doručovateľa skontrolujte neporušenosť obalu. Prevzatím zásielky potvrdzujete, že ste zásielku prevzali bez zjavných vád. Ak je obal poškodený, oznámte túto skutočnosť priamo prepravcovi a spíšte s ním o tom protokol. Zásielku si ponechá doručovateľ. Jedná sa o najjednoduchší spôsob vybavenia reklamácie poškodenej zásielky, zásielka nám bude prepravcom obratom vrátená a vám bude zaslaná v čo možno najkratšom čase zásielka nová.
5.2. Pokiaľ zistíte, že obsah zásielky je poškodený až po jej prevzatí a rozbalení, informujte nás obratom po prevzatí, najneskôr do piatich dní od prevzatia zásielky, a to najlepšie emailom na adresu reklamacie@naturbutik.sk, kam prosím zašlite Reklamačný formulár, ktorý ste dostal/a emailom pri potvrdení vašej objednávky. Prosím vezmite na vedomie, že pokiaľ reklamáciu oznámite šiesty a nasledujúci deň od prevzatia zásielky, nebude s veľkou pravdepodobnosťou takáto reklamácia uznaná prepravcom. Nám v dôsledku vašej neskorej reklamácie poškodenej zásielky môže vzniknúť škoda (poškodená zásielka nebude preplatená prepravcom kvôli vašej neskorej reklamácii), takto vzniknutú škodu sme oprávnení po vás vymáhať. Zásielku uchovajte a urobte jej fotodokumentáciu (aby bolo zreteľne vidieť poškodený tovar, obal, výplň).
5.3. Po vyplnení Reklamačného formulára obdržíte potvrdenie na váš email. Môžete nás kedykoľvek dodatočne kontaktovať pomocou e-mailu alebo telefónu (viď Kontakty).
6. AK STE OBDRŽALI ZLE ZASLANÝ TOVAR
6.1. V prípade, že ste obdržali zle zaslaný tovar, nesprávne množstvo či iné farebné prevedenie, prípadne úplne iný tovar, ktorý ste si neobjednali a pod., kontaktujte nás najlepšie emailom na adrese reklamacie@naturbutik.sk. Napíšte nám číslo objednávky, email, z ktorého ste tovar objednali a uveďte objednaný tovar, ktorý chcete zahrnúť do reklamácie a dôvod na vrátenie tovaru alebo popíšte vzniknutú chybu vlastnými slovami. Snažíme sa predchádzať takýmto chybám, starostlivo kontrolujeme odoslaný tovar, ale ani my nie sme úplne neomylní. Za vzniknuté nezrovnalosti v objednávke sa vopred ospravedlňujeme a urobíme všetko pre to, aby proces reklamácie bol pre vás čo najpohodlnejší a z našej strany čo možno najrýchlejší.
6.2. Po odoslaní vašej reklamácie obdržíte potvrdenie na váš email. My všetko čo najrýchlejšie skontrolujeme a budeme vás kontaktovať, aby sme dohodli ďalší postup. Môžete nás kedykoľvek telefonicky kontaktovať, alebo na emaile info@naturbutik.sk, aby ste si overili, že už prebieha vybavovanie vašej požiadavky.
7. ZISTENIE CHYBY TOVARU V DOBE 14 DNÍ OD JEHO PREVZATIA
7.1. Pokiaľ zistíte vadu dodaného tovaru v lehote 14 dní od jeho prevzatia, kontaktujte nás najlepšie emailom na adrese reklamacie@naturbutik.sk.
7.2. Plne rešpektujeme, že Vám v lehote 14 dní od prevzatia tovaru patrí právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v tejto lehote. Tovar je ale v takom prípade nutné vrátiť späť nepoškodený av pôvodnom nepoškodenom obale. To v prípade, keď ste počas doby 14 dní od prevzatia tovaru zistili jeho vadu, nebudete môcť splniť. Prosím vezmite na vedomie, že podľa platných právnych predpisov zodpovedáte za zníženie hodnoty tovaru. S ohľadom na uvedené vám odporúčame ako najvhodnejší postup chybne dodaný tovar (prípadne tovar, ktorý mohol byť poškodený dôsledkom prepravy) reklamovať. Nemusíte mať obavu, že by proces reklamácie trval dlhšie, než náš proces pre vrátenie tovaru v lehote 14 dní od prevzatia.
7.3. Po vyplnení Reklamačného formulára obdržíte potvrdenie na váš email. Môžete nás kedykoľvek kontaktovať emailom alebo telefonicky, aby ste si overili, že je už reklamácia vybavovaná.
8. ZISTENIE CHYBY TOVARU V DOBE 24 MESIACOV OD JEHO PREVZATIA
8.1. Právo z vady tovaru (reklamovať ho) ste povinný u nás uplatniť ihneď, bez zbytočného odkladu po tom, čo sa vada objavila, v opačnom prípade by Vám súdom nebolo priznané právo z vadného plnenia. Pokiaľ vadu neuplatníte včas, nemôžete z dôvodu jej existencie odstúpiť od kúpnej zmluvy.
8.2. Zákazník je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa u spotrebného tovaru vyskytne, v dobe 24 mesiacov od prevzatia s VÝNIMKOU tovaru, u ktorého je na obale, etikete, v návode pripojenom k tovaru alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, po ktorú je možné tovar použiť (tj minimálnu trvanlivosť/spotrebujte do), použijú sa ustanovenia o záruke za akosť (zmluvná záruka).
8.3. Po márnom uplynutí tejto lehoty (24 mesiacov a/alebo doby trvanlivosti) právo z vady tovaru uplatniť nemožno. Pokiaľ je to u daného tovaru možné, táto lehota sa predlžuje o dobu, počas ktorej nemohol zákazník tovar používať, pretože bolo v procese oprávnenej reklamácie. Aj keď sa snažíme vybaviť reklamácie vždy k spokojnosti zákazníka, niektoré výrobky treba uchovávať podľa pokynov uvedených na obale/etikete - v opačnom prípade sa pokazia. Aj keď ešte v týchto prípadoch neuplynula doba 24 mesiacov a/alebo doba trvanlivosti nemôžeme Vašu reklamáciu uznať (bod 3.1.3. alebo bod 3.1.5. tohto reklamačného poriadku).
8.4. Vezmite prosím na vedomie, že dobu pre uplatnenie práva z vád nemožno zamieňať so životnosťou/trvanlivosťou tovaru, tj dobou, po ktorú pri správnom používaní môže tovar vydržať, vzhľadom na svoj charakter, vlastnosti, daný účel a ak vezmeme do úvahy aj rozdielnosť v intenzite jeho používania.
8.5. Za účelom uplatnenia práv z vád tovaru môžete využiť Reklamačný formulár. Vo formulári uveďte najmä:
číslo objednávky;
e-mail, z ktorého ste tovar objednávali;
uveďte objednaný tovar, ktorý zahŕňate do reklamácie;
uveďte dôvody pre vrátenie tovaru/reklamáciu a/alebo popíšte vzniknutú vadu vlastnými slovami;
zvoľte spôsob vybavenia reklamácie, pričom zvolený spôsob vybavenia reklamácie nie je zákazník oprávnený zmeniť bez nášho predchádzajúceho súhlasu.
8.6. Po vyplnení a odoslaní Reklamačného formulára na uplatnenie práva z vád tovaru od nás obdržíte na váš email potvrdenie o jeho prijatí. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy od vás obdržíme údaje o uplatnení reklamácie tovaru.
8.7. Vyplnením Reklamačného formulára proces reklamácie nekončí. Vašou povinnosťou je dodať nám na adresu NaturButik.sk, Prokešovo náměstí 3, 702 00 Ostrava, Česko, späť vadný a vami reklamovaný tovar a/alebo vadný tovar podľa našich pokynov uschovať a vadu zdokumentovať (napríklad obstaranie a zaslanie našim pracovníkom reklamačného oddelenia fotografie/videa vadného tovaru), aby tvrdená vada mohla byť preskúmaná. Tovar musí byť vrátený kompletný, nepoškodený (s výnimkou reklamovanej vady), ideálne v pôvodnom nepoškodenom obale, tak aby sme mohli dodržať zásady správneho hygienického postupu.
8.8. Náklady na dopravu reklamovaného tovaru späť k nám nesieme my, v rade chybné zásielky, v prípade omylu na vašej strane tieto náklady nesiete sami. Prosím vezmite na vedomie, že reklamovaný tovar zaslaný na dobierku nebude z našej strany prebratý a bude vám vrátený späť na vaše náklady. Ak však bude vaša reklamácia uznaná ako oprávnená, máte nárok na úhradu účelne vynaložených nákladov, spojených s uplatnením oprávnenej reklamácie. Tieto náklady sú chápané ako najmenšie nutné náklady (tj náklady na zaslanie tovaru najlacnejšou dostupnou prepravou). Žiadosť o úhradu týchto nákladov musí byť uplatnená najneskôr do jedného mesiaca od ubehnutia lehoty na uplatnenie práva z chybného plnenia.
8.9. Po obdržaní reklamovaného tovaru vám bude zaslané potvrdenie o prijatí reklamácie a jej obsahu na vami určenú e-mailovú adresu.
9. LEHOTA NA VYBAVENIE REKLAMÁCIE
9.1. Občiansky zákonník nám na uzavretie procesu reklamácie dáva maximálnu lehotu tridsiatich dní od uplatnenia práva z vád. V tejto lehote najneskôr je z našej strany reklamačný proces uzavretý.
9.2. Spravidla však do troch pracovných dní po doručení potrebnej dokumentácie (fotografie a ďalších nevyhnutných údajov pre posúdenie vady tovaru) či doručenie reklamovaného tovaru späť k nám je vykonané bezodkladné posúdenie vady a oznámenie výsledku posúdenia oprávnenosti reklamácie zákazníkovi. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba potrebná k odbornému posúdeniu vady (napr. bude z našej strany nutné, aby sme požiadali o súčinnosť nášho dodávateľa, výrobcu alebo prepravcu).
9.3. V prípade, že bol reklamovaný tovar uznaný za vadný, je reklamačný proces uzavretý najneskôr v lehote tridsiatich dní od uplatnenia práva z vád. Poverený pracovník môže v odôvodnených prípadoch so zákazníkom dohodnúť lehotu dlhšiu. Sme povinní si od vás vyžiadať doplnenie podkladov v najkratšej možnej lehote.
9.4. V prípade, že tovar nebol uznaný za chybný, budete o tom informovaní za účelom dosiahnutia individuálneho postupu.
10. SPÔSOB VYBAVENIA REKLAMÁCIE
10.1. Zvolenie možnosti spôsobu vybavenia reklamácie zo strany zákazníka je podmienené najmä tým, či je chybné plnenie podstatným alebo nepodstatným porušením zmluvy.
10.2. V prípade, že je chybné plnenie podstatným porušením zmluvy, má zákazník právo na:
- odstránenie vady dodaním nového tovaru bez vady alebo dodaním chýbajúceho tovaru, alebo
- odstránenie vady opravou tovaru (pokiaľ je to z povahy tovaru možné a účelné), alebo
- primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo vrátenie celej čiastky za poškodený či nedodaný produkt;
- odstúpenie od zmluvy.
10.3. V prípade, že je chybné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, má zákazník právo na:
- odstránenie vady dodaním nového tovaru bez vád alebo dodaním chýbajúceho tovaru alebo opravou tovaru, alebo
- primeranú zľavu z kúpnej ceny.
10.4. Zákazník má povinnosť nám oznámiť, aké právo z vadného plnenia si zvolil, a to pri oznámení vady (vyplnením a odoslaním Reklamačného formulára), alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôže zákazník zmeniť bez nášho súhlasu; to neplatí v prípade, že budete žiadať opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak neodstránime vady v primeranej lehote alebo ak vám oznámime, že vady neodstránime, môžete požadovať miesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môžete od zmluvy odstúpiť.
10.5. Ak nastane situácia, kedy si nezvolíte svoje právo z vadného plnenia včas (podľa bodu 10.4 reklamačného poriadku), máte práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
10.6. Môžete požadovať dodanie nového tovaru bez vád, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, ale pokiaľ sa vada týka iba súčasti tovaru, môžete požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môžete odstúpiť od kúpnej zmluvy. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neúmerné, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, máte právo na bezplatné odstránenie vady.
10.7. Právo na dodanie nového tovaru, alebo výmenu súčasti máte aj v prípade odstrániteľnej vady, pokiaľ nemôžete tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takom prípade máte taktiež právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Ak neodstúpite od kúpnej zmluvy alebo neuplatníte právo na dodanie nového tovaru bez vád, na výmenu jej súčasti alebo na opravu tovaru, môžete požadovať primeranú zľavu.
10.8. Máte právo na primeranú zľavu aj v prípade, že vám nemôžeme dodať nový tovar bez vád, vymeniť jeho súčasť alebo tovar opraviť, rovnako aj v prípade, že nezjednáme nápravu v primeranom čase alebo že by vám zjednanie nápravy spôsobilo značné ťažkosti.
10.9. Môžeme vám dodať to, čo chýba, alebo odstrániť inú právnu vadu do chvíle, než uplatníte právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpite od kúpnej zmluvy. Iné vady sme oprávnení odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním nového tovaru; voľba nesmie zákazníkovi spôsobiť neprimerané náklady. Pokiaľ neodstránime vadu tovaru včas alebo vadu tovaru odmietneme odstrániť, môže zákazník požadovať zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu nemôže zákazník zmeniť bez nášho súhlasu.
10.10. Pri vybavení reklamácie dodaním nového tovaru ste nám povinný vrátiť tovar pôvodne dodaný (ak sa nedohodneme inak). Dodanie nového tovaru nemôže zákazník požadovať (a nemôže ani od kúpnej zmluvy odstúpiť), ak nemôže tovar vrátiť v tom stave, v akom ju obdržal; toto neplatí v nasledujúcich situáciách:
- došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady tovaru, alebo
- zákazník použil tovar ešte pred objavením vady, alebo
- ak nespôsobil zákazník nemožnosť vrátenia tovaru v nezmenenom stave svojím konaním alebo opomenutím, alebo
10.11. ak zákazník predal tovar ešte pred objavením vady, ak ju spotreboval, alebo ak pozmenil tovar pri obvyklom použití; ak sa tak stalo len sčasti, zákazník nám vráti, čo ešte vrátiť môže, a dá nám náhradu do výšky, v ktorej mal z použitia tovaru prospech.
10.12. Právo z chybného plnenia vám nepatrí, ak ste pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má vadu, alebo ak ste vadu sám spôsobil.
11. UKONČENIE REKLAMÁCIE
11.1. Po vybavení uplatnenej reklamácie budete vyrozumený o ukončení reklamácie, a to prostredníctvom emailu a budete vyzvaný k prevzatiu reklamovaného tovaru bez zbytočného odkladu, najneskôr do tridsiatich dní odo dňa, kedy ste bol o jej vybavení informovaný. Pri prevzatí reklamovaného tovaru vám vydáme písomné potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní nápravy a dobe trvania reklamácie, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
11.2. Pokiaľ nám bol reklamovaný tovar zaslaný k reklamácii dopravcom, bude po jej vybavení automaticky zaslaný na adresu zákazníka spolu s potvrdením o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní nápravy a dobe trvania reklamácie, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
11.3. V prípade, že reklamácia je uznaná ako oprávnená a zákazník oprávnene požaduje ako spôsob vybavenia reklamácie vrátenie kúpnej ceny, zašleme vám bezhotovostne zaplatenú kúpnu cenu späť na bankový účet, ktorý určíte v Reklamačnom formulári, a to najneskôr do siedmich pracovných dní odo dňa, keď vám bolo zaslané potvrdenie o spôsobe vybavenia reklamácie.
11.4. Máte povinnosť prevziať reklamovaný tovar najneskôr do tridsiatich dní odo dňa, keď ste bol o jej vybavení upovedomený. Po uplynutí tejto lehoty sme oprávnení účtovať poplatok za uskladnenie tovaru v zmysle § 2120 ods. 1 v súvislosti s § 2159 ods. 2 Občianskeho zákonníka. Denný poplatok za uskladnenie je účtovaný vo výške 1 eur.
11.5. Pokiaľ si nevyzdvihnete tovar z vybavenej reklamácie do troch mesiacov odo dňa, kedy ste bol o vybavení informovaný, vyhradzujeme si právo tovar predať a výťažok použiť na úhradu skladného.
11.6. Máte ďalej povinnosť pri prevzatí skontrolovať kompletnosť reklamovaného tovaru, najmä že zásielka s tovarom obsahuje všetko, čo obsahovať má. K neskorším námietkam už nebude prihliadané.
12. ZÁVEREČNÁ ČASŤ
12.1. Práva zákazníka vyplývajúce zo zákona nie sú týmto reklamačným poriadkom dotknuté.
12.2. Tento reklamačný poriadok určený iba spotrebiteľom je platný od 1. 1. 2024 a ruší platnosť predchádzajúcich reklamačných poriadkov.